Fiat 128 Sport Coupe L

21 Replies, 23479 Views

Det stemmer, jeg har svingt lakksprøyta litt .. Har lakkert motorrommet, innvendig i kupeen og bagasjerommet. Morsom erfaring, men kommer til å sette bort utvendig lakkering av bilen.
Fra nosern
Abarth Grande Punto SS (Supersport) (AGP SS), 2010 model, Grigio Campovolo color, Sabelt seats and SuperSprint air intake and exhaust.
Imponerende arbeid. Jeg gleder meg til å følge med på oppdateringer og se sluttresultatet.
(01-09-2012, 16:22 )El Santo Skreiv: Imponerende arbeid. Jeg gleder meg til å følge med på oppdateringer og se sluttresultatet.

Mange takk El Santo! Håper å komme med oppdateringer senhøstes ..
Fra nosern
Abarth Grande Punto SS (Supersport) (AGP SS), 2010 model, Grigio Campovolo color, Sabelt seats and SuperSprint air intake and exhaust.
En liten oppdatering:
En tidlig høst og en kald vinter satte en effektiv stopper for fremdrift på prosjektet. I vår tok EU godkjenning av bruksbilen en del tid, så det er først i det siste jeg har kommet igang igjen.
Vinteren har imidlertid vært brukt til å vurdere forslaget fra Dr.126 om å lakkere selv, så jeg er nå klar til å teste ut utvendig lakkering også. Litt morsomt å ha gjort all restaureringen selv. Kommer til å trene litt på bruksbilen, som skal bli skikkelig "Fiat" rød i sommer, før jeg går på veteranbilen.

Finpussen med sparkling og pussing er ganske kjedelig og langtekkelig, så jeg har startet overhandling av motoren i parallell. Bildene viser en Ritmo 85S motor demontert, fra toppen og bunnen, skal sjekke bl.a. stempelfjærer og bytte alle pakninger/simringer.

Motoren sett fra toppen:
[Bilde: bilde73.jpg]

Motoren sett fra undersiden:
[Bilde: bilde74.jpg]

Skal lakkere motorblokka, noen gode forslag til farge? Salgsbrosjyren til bilen viser en motor med rød motorblokk ..

Som Abarthisti må det vel også inn litt Abarth utstyr, så langt gjelder det bunnpannen og ventiltoppen.
Bildet viser gammel bunnpanne, ny bedre ventilert bunnpanne, og Abarth ventiltopp.
[Bilde: bilde75.jpg]

Gammel bunnpanne blir også pusset opp og lakkert i fargene rød, hvit og grønn, og blir nok brukt igjen i et fremtidig prosjekt Smile

Så er det vel bare å vente på en skikkelig sommer ..
Fra nosern
Abarth Grande Punto SS (Supersport) (AGP SS), 2010 model, Grigio Campovolo color, Sabelt seats and SuperSprint air intake and exhaust.
Ohhh...den Alquati panna var snadder Wow
(30-06-2013, 22:15 )RitmoAbarth Skreiv: Ohhh...den Alquati panna var snadder Wow

Sikkert "overkill" i Norge, men en kraftig aluminiums"sak" som burde gi god kjøling på sommerstid Smile
Fra nosern
Abarth Grande Punto SS (Supersport) (AGP SS), 2010 model, Grigio Campovolo color, Sabelt seats and SuperSprint air intake and exhaust.
Da er deler av sommeren brukt til lakkering, først av bruksbilen, så av veteranbilen. Fulgte rådet fra Dr.126 om
garasjelakkering. Ikke perfekt, noe "appelsinhud", men fornøydt. Noen runder våtpussing med 1500 papir og
rubbing gir et skikkelig bra resultat. La på fire lag med lakk så det er litt å gå på for matting og rubbing.

Bilen ferdig maskert, klar for garasjen og utvendig lakkering:
[Bilde: bilde77.jpg]

Bilen lakkert, "Ferrari"rød, før rubbing:
[Bilde: bilde83.jpg]
[Bilde: bilde78.jpg]

Da gjenstår vel bare det "morsomme", finne igjen alle delene, skru de sammen og få alt til å virke Smile Og til slutt en tur til Biltilsynet ..

Og så sommerkonkurransen; bruke Abarth'en eller veteranbilen? Tror det løser seg selv når jeg kommer så langt Smile
Fra nosern
Abarth Grande Punto SS (Supersport) (AGP SS), 2010 model, Grigio Campovolo color, Sabelt seats and SuperSprint air intake and exhaust.
Ser ikke verst ut det der Nosern. Fin farge Smile. Bare kosejobben igjen nå Smile
Cyberdog

2011 Abarth 500 esseesse
2011 Abarth 695 Tributo Ferrari
2017 AMG GLA45
2009 Alfa Romeo GT 1,9 Q2
2009 Abarth 500
2010 Abarth 500C


Minner om mye tøffe T-skjorter i vår T-skjorteshop

Smile
Ser godt ud
#1 Alfa Romeo Mito 155 TB software stage 1 180 hk 300 Nm
Noser`n Rocker fett. Wow

Moro å lese og se at min villeding ( Tongue ) innen garasjelakkeringens verden har gitt deg inspirasjon til å ta steget fullt ut og trå til selv. Bowdown

Helt rett beslutning med tykt lakklag og deretter våtslip og polering mener jeg. (det er forresten den amerikanske måten å få superglans på...)


Post mer bilder!!!! Smile
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg sier, og ikke for hva du tror du forstår!



Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)