Dagdrømmer litt...

1 Replies, 2478 Views

Hei,er å lete litt på mobile etter en rimelig GPA.
Hva er egenvekt på denne og hva er NOX utslipp på disse ??
Finner bare CO på mobile.

Er det noe man må se på,på disse ??
Finnes det svakheter ??
Velkommen etter, bare pass deg for Abarth viruset (snakker av erfaring) :-)
Startet med å lete etter en Bravo eller Grande Punto Sport, så ble det en A500 eller AGP, så videre til A500 SS eller AGP SS. Svært få Sport utgaver i Norge, AGP fikk en del negative kommentarer på kjøregleden ved at den var senket til noe mellom en familiebil og sportbil uten noe skikkelig god kjøreglede. AGP SS derimot var senket/stivet så den var morsom å kjøre.
På slutten av "prosjektet" ble jeg pålagt fra et familieråd å gå for en AGP SS, ikke en A500 SS.
Importerte også min via mobile etter ca. 5-6 måneders søk.
I min fortolling står det en egenvekt på 1185 kg og CO2 på 159 g/km. Ingenting om NOX, men det er sikkert nytt for 2012. I henhold til databladet er NOX på 0,041 g/km. Gjør oppmerksom på at alle data gjelder for AGP SS, ikke for AGP. Men de burde være ganske like.
Jeg fikk utført en DEKRA test som var svært nyttig, den avdekket en del småting som ble rettet opp i Tyskland. Mye billigere å få utført reperasjoner og utbedringer der.
Husk også felger for vinterdekk, noe som "glapp" for meg etter en del utfordringer i prosessen.
Svakheter? Ikke det jeg vet om, men min har kun gått ca. 11000 km. Vi har vel et par andre eiere på forumet som har kjørt AGP en del flere km'ere eller har AGP'er som har gått en del lengre. Kanskje ikke rett å spørre en abarthisti'er om svakheter :-)
Kose deg videre med dagdrømmene, jeg har ikke angret et sekund. Tar gjerne noen svingete omveier for å få nyte kjøreegenskapene litt ekstra ..
Vurderer du bare AGP, ikke en Abarth Punto EVO (APE)? Større utvalg i APE'er enn AGP'er, men prisene er kanskje for høye enda ..
Fra nosern
Abarth Grande Punto SS (Supersport) (AGP SS), 2010 model, Grigio Campovolo color, Sabelt seats and SuperSprint air intake and exhaust.
(Dette innlegget blei sist endra: 17-08-2012, 23:20 av nosern.)



Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)