nosern sin Abarth - AGP SuperSport

142 Replies, 126382 Views

Da er Abarth-sesongen over for SuperSporten, i dag er det hvitt i Telemark. Tusen takk for en bra Abarth sesong.
Den startet som vanlig med vårtreffet hos Autovia:

[Bilde: AutoviaAbarth.jpg]

Etter fjorårets tur til Italia ble det en rolig sommer i Norge på Abarth, her fra turen til Lysebotn:
[Bilde: AbarthLysebotn2.jpg]

Italiensk dag begynner å bli et fast innslag, her fra et vått treff på Vålerbanen:
[Bilde: AbarthPunto500OldNew.jpg]

I år fikk vi til et skikkelig bra Abarth Driving Weekend i Sauda som ble en av sommerens høydepunkter av Abarth-treff. Her fra en av pausene på #Røldalsfjellring:
[Bilde: FerjeRest.jpg]

Men alt har sin ende, så her er SuperSporten nyvasket for en ny vinterlagring:
[Bilde: AgpSSWashed.jpg]

Og pakket inn for en laaaang vinter, håper våren kommer fort:
[Bilde: AgpSSPysj.jpg]

Og der var vinteren på plass i Telemark ..
[Bilde: AgpSSParkedWithSnow.jpg]

Takk for i år og på gjensyn neste år.
Fra nosern
Abarth Grande Punto SS (Supersport) (AGP SS), 2010 model, Grigio Campovolo color, Sabelt seats and SuperSprint air intake and exhaust.
For åtte år siden var jeg i avslutningsfasen med importprosessen av min andre Abarth, AGP SuperSporten. I den forbindelse fant 
jeg også ut at det var flere med samme lidenskap (virus?), og at det faktisk eksisterte et Abarth forum Smile  
Det har vært noen fine år med treff, nye bekjentskaper og mange bra Abarth turer i både innland og utland. Jeg satser på flere nye år 
i SuperSporten ...  Ett av de første bildene av SuperSporten fra desember 2011:
[Bilde: bilde41.jpg]
Fra nosern
Abarth Grande Punto SS (Supersport) (AGP SS), 2010 model, Grigio Campovolo color, Sabelt seats and SuperSprint air intake and exhaust.
(Dette innlegget blei sist endra: 02-12-2019, 20:23 av nosern.)
Melding om vårtreff hos Autovia gjør at det er på tide å starte planlegging av ny sesong selv om snøen og kulden ikke har forlatt Grenland enda. I år må det nok en litt større vedlikeholdsjobb til på Abarthen med nye dekk, registerreim, plugger, vannpumpe, olje og diverse filter. Selv om mye av delene er innkjøpt er det vel snart på tide å komme i gang i garasjen. Snart varmer vårsola skikkelig og vekker liv i Abarth-viruset igjen ..

[Bilde: AbarthSesong.jpg]
Fra nosern
Abarth Grande Punto SS (Supersport) (AGP SS), 2010 model, Grigio Campovolo color, Sabelt seats and SuperSprint air intake and exhaust.
Abarth-viruset holder seg for det meste i ro i vinterhalvåret, men når vårsola begynner å varme skikkelig begynner det å blomstre igjen. Da er det bare å pakke ut Abarthen fra vinterdvalen, få i batteriet og få noen timer med kvalitetstid i Sabelt-setene.

Ut fra vinterlagring, start på første forsøk etter montering av batteriet:
[Bilde: AgpSS-Garage1.jpg]

Rundtur i Grenlandsområde, her fra en stopp på Skjerkøya:
[Bilde: AGPSS-Sjerkoya.jpg]

Her med Grenlandsbrua i forgrunnen og Breviksbrua bak:
[Bilde: AgpSS-Grenland1.jpg]

Etter flere timer med kvalitetstid i Sabelt-setet, alene i disse Covid-19 tider, var det tilbake til garasjen og klar for litt omfattende vedlikehold før sesongen kan starte skikkelig - sees snart igjen:
[Bilde: AgpSS_Fiat128_Garage.jpg]

Abarth-skiltet kom opp etter Porsche track-day kjøring på Rudskogen, bare for å være helt sikker Smile
Fra nosern
Abarth Grande Punto SS (Supersport) (AGP SS), 2010 model, Grigio Campovolo color, Sabelt seats and SuperSprint air intake and exhaust.
Da har alderen på SuperSport'en min passert 10 år. SuperSport-versjonen ble tilgjengelig i Italia fra 12-SEP-09, min bil ble kjøpt 31-MAR-10 av Hamann Motorsport GmbH i Tyskland (solgt av Abarth forhandler Autohaus Pietsch GmbH). Hamann Motorsport GmbH, registrterte bilen 14-APR-10, tunet bilen med bla. nytt understell og eksosanlegg, og prøvde å selge den i ca. et år før jeg kjøpte den høsten 2011. 

God Påske alle Abarthi'er!

Offisielt SuperSport bilde fra Abarth:
[Bilde: 2009-fiat-grande-punto-abarth-ss.jpg]

Salgskontrakten fra Autohaus Pietch Gmbh / Tyskland:  
[Bilde: AGP_Service_Eier.jpg]

Salgsbroshyre og bilder fra Hamann Motorsport i 2010:
[Bilde: HamannSales.jpg]

[Bilde: Fiat_GPASS_fback.JPG]

[Bilde: Fiat_GPASS_front.JPG]

[Bilde: Fiat_GPASS_side1.JPG]

[Bilde: Fiat_GPASS_side2.JPG]

[Bilde: Fiat_GPASS_side3.JPG]
Fra nosern
Abarth Grande Punto SS (Supersport) (AGP SS), 2010 model, Grigio Campovolo color, Sabelt seats and SuperSprint air intake and exhaust.
(Dette innlegget blei sist endra: 09-04-2020, 16:21 av nosern.)
Er lekker SuperSporten altså, og den holder seg godt Smile
Cyberdog

2011 Abarth 500 esseesse
2011 Abarth 695 Tributo Ferrari
2017 AMG GLA45
2009 Alfa Romeo GT 1,9 Q2
2009 Abarth 500
2010 Abarth 500C


Minner om mye tøffe T-skjorter i vår T-skjorteshop

Smile
En forsinket oppdatering - SuperSporten fikk nødvendig vedlikehold ved påsketider for å være klar til vår- og sommerturer, men grunnet Covid-19 situasjonen har det blitt altfor mye tid på hjemmekontoret. Nå kommer sommeren snikende og arbeidspresset begynner å slippe litt. Så her litt oppsummering:

Gårdsplassen med tre biler som må gjennom PKK i løpet av sommeren. Bravoen er ferdig, Punto MK2 har time i juli, og Abarth'en i august:
[Bilde: FiatGardplass.jpg]

Abarth'en klar for et større vedlikeholdsprogram:
[Bilde: StartService.jpg]

Startet med bytte av registerreim og vannpumpe. Praktisk vertøy for å låse veiv og kam, passer for alle Punto modellene.
[Bilde: ServiceRegReim.jpg]

Registerreim, strammehjul og vannpumpe byttet så Abarth'en er klar for nye fire år eller fem år før nytt bytte.
[Bilde: ServiceParts.jpg]

Bytte av tennplugger:
[Bilde: ServiceSparcs.jpg]

Bytte av olje og oljefiler er standard hvert år, nå går det i ENI olje, 5W40:
[Bilde: ServiceOil.jpg]

Ny frostvæske etter bytte av vannpumpe, og oppdatering av label:
[Bilde: ServiceParaflu.jpg]

Syntes det var litt mye sporing på testturen i år, selv med Michelin dekk, så det ble en hjulkontroll også. Ble mye bedre etterpå.

[Bilde: WeelControl.jpg]

Da er Abarth'en klar for Norgesferie. Det er allerede planlagt turer til Sandnes, Aurland, Stranda og Hedemarken. 
Ønsker alle Abarthistier en fin sommer og ta de nødvendige Covid-19 forbehold så dere holder dere friske!
Fra nosern
Abarth Grande Punto SS (Supersport) (AGP SS), 2010 model, Grigio Campovolo color, Sabelt seats and SuperSprint air intake and exhaust.
Herlig å se du tar vare på SuperSporten nosern Smile. Håper vi sees på ett arrangement snart. For meg blir det Lærdal til helgen. Gleder meg Big Grin
Cyberdog

2011 Abarth 500 esseesse
2011 Abarth 695 Tributo Ferrari
2017 AMG GLA45
2009 Alfa Romeo GT 1,9 Q2
2009 Abarth 500
2010 Abarth 500C


Minner om mye tøffe T-skjorter i vår T-skjorteshop

Smile
(13-06-2020, 09:42 )Cyberdog Skreiv: Herlig å se du tar vare på SuperSporten nosern Smile. Håper vi sees på ett arrangement snart.  For meg blir det Lærdal til helgen.  Gleder meg Big Grin

Mange takk Cyberdog!  God tur til Lærdal, ser ut til å bli en topp helg. Ble vurdert, så bare bitte litt misunnelig Smile
Fra nosern
Abarth Grande Punto SS (Supersport) (AGP SS), 2010 model, Grigio Campovolo color, Sabelt seats and SuperSprint air intake and exhaust.
PKK (EU kontroll) uten kommentarer selv om SuperSport'en passerte 10 år i vår. Kan se frem til to nye år med mer kvalitetstid og morsomme kjøreturer i den bilen.
Fra nosern
Abarth Grande Punto SS (Supersport) (AGP SS), 2010 model, Grigio Campovolo color, Sabelt seats and SuperSprint air intake and exhaust.
(Dette innlegget blei sist endra: 23-08-2020, 21:11 av nosern.)



Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)