Abarthisti Norge
Krølles APE - Utskriftsvennlig utgave

+- Abarthisti Norge (https://www.abarthisti.no/forum)
+-- Forum: Abarth (https://www.abarthisti.no/forum/forum-6.html)
+--- Forum: Medlemmenes biler (https://www.abarthisti.no/forum/forum-11.html)
+--- Tråd: Krølles APE (/thread-834.html)

Sider: 1 2


Krølles APE - Krøllalfa - 25-03-2020

Heisann, 
Jeg endte med å dra til Dal og handle meg Punto evo'n som Pålly glemte igjen der oppe.
Allerede har mods begynt å komme på bilen. 

Startet med en GFB DV+ men har mer småtteri på vei Wink

Må blandt annet på byttet multiair filter

Skal også få tatt en skikkelig lakkrens og få remontert sideskjørtene da de begynner å "falle av" som er kjent problem på APE hehe


RE: Krølles APE - nosern - 26-03-2020

Veldig bra at den Abarth Puntoen som ble glemt igjen på Dal, ble hentet så fort. Veldig bra Krøllalfa!
Godt å høre at den har kommet til et nytt godt hjem og blir fortsatt tatt godt vare på.
Lykke til med oppgraderingene!

Her et par bilder av Abarthen:
[Bilde: AgpApe1.jpg]

[Bilde: AgpApe2.jpg]


RE: Krølles APE - Krøllalfa - 29-03-2020

Takker Smile

Nå har jeg bestilt Raggazon bakpotte til bilen. Så det blir spennende med litt mer lyd Big Grin


RE: Krølles APE - Cyberdog - 29-03-2020

Gratulerer med APE, Ragazzon blir nok ikke feil. Her går det i Alfa GT diesel(!) for tiden, men må bare få økonomien på stell igjen så blir det nok Abarth på meg også igjen


RE: Krølles APE - Pålly - 30-03-2020

Jeg er veldig glad for at godbilen havnet hos deg Smile gleder meg til å følge med videre. Lykke til.


RE: Krølles APE - Krøllalfa - 17-04-2020

Raggazon bakpotte montert med hjelp fra Nosern. Det ble veldg bra Big Grin

Neste blir olje/filter shift og deretter en understellsbehandling Smile


RE: Krølles APE - nosern - 19-04-2020

(17-04-2020, 13:14 )Krøllalfa Skreiv: Raggazon bakpotte montert med hjelp fra Nosern. Det ble veldg bra Big Grin

Neste blir olje/filter shift og deretter en understellsbehandling Smile

Mye bedre lyd med Raggazon bakpotte, men så var jo lydpotten en del mindre en den originale potten. Litt spesiell løsning med delt i to deler, og forutsatte kapping av originalt rørsystem (men enkelt å sende som pakke). Virket som god kvalitet, godt tilpasset original rør og solide eksosrørklemmer som fulgte med.
Oljeskift er viktig for Multiair-motorene. Og det var litt behov for understellsbehandling noen steder ja.
Kos deg med bilen Krøllalfa, lykke til videre!


RE: Krølles APE - Krøllalfa - 18-07-2020

APE har vært litt syk den siste tiden. Sliter med tomgangen. Byttet plugger og ingen bedring, feilkode 300 og 302 som tyder på dårlige plugger eller coiler.
Nå kommer ett helt nytt sett coiler i posten rimelig snart. Så da får vi håpe det er coilene og ikke multiair uniten Smile

APE skal også få ny selenia 5w40 olje og oem filter nå som han har rundet 110,000km Smile


RE: Krølles APE - Krøllalfa - 21-07-2020

Enda mer dårlige nyheter dessverre, nye coiler og fremdeles samme sykdommen.
Det kan se ut som multiair enheten har begynt å ta kvelden etter 9 år og 110,000km

Men vi er håpefulle, skal se om jeg kan få bilen diagnosert hos en kamerat på alfa verksted i nær fremtid Smile


RE: Krølles APE - nosern - 26-07-2020

(21-07-2020, 23:21 )Krøllalfa Skreiv: Enda mer dårlige nyheter dessverre, nye coiler og fremdeles samme sykdommen.
Det kan se ut som multiair enheten har begynt å ta kvelden etter 9 år og 110,000km

Men vi er håpefulle, skal se om jeg kan få bilen diagnosert hos en kamerat på alfa verksted i nær fremtid Smile

Noe mer informasjon om diagnose av den syke APE'en? 

Synd ikke nye coiler gjorde susen.