Abarthisti Norge
Grande Punto/Punto Evo Abarth i Norge - Utskriftsvennlig utgave

+- Abarthisti Norge (https://www.abarthisti.no/forum)
+-- Forum: Abarth (https://www.abarthisti.no/forum/forum-6.html)
+--- Forum: Abarth Grande Punto og Punto Evo (https://www.abarthisti.no/forum/forum-8.html)
+--- Tråd: Grande Punto/Punto Evo Abarth i Norge (/thread-139.html)

Sider: 1 2 3 4


Grande Punto/Punto Evo Abarth i Norge - 124grandeabarth - 30-11-2011

Hvor mange GPA & Evo A er der i Norge


RE: GP Abarth i Norge - Cyberdog - 30-11-2011

(30-11-2011, 09:10 )124grandeabarth Skreiv: Hvor mange GPA & Evo A er der i Norge

Ikke så mange vil jeg tro

Har sett 3 eller 4 GP Abarth tilsalgs på norske sider, ingen GP Evo Abarth. Men, det finnes sikkert noen Smile

K



RE: GP Abarth i Norge - nosern - 23-12-2011

Ingen vanlig bil i Norge, har sett to stykk GP Abarth til salgs, ingen GP Abarth SS.
Vet bare om en GP Abarth SS i Norge, enda :-)




RE: GP Abarth i Norge - 124grandeabarth - 24-12-2011

(23-12-2011, 23:39 )nosern Skreiv: Ingen vanlig bil i Norge, har sett to stykk GP Abarth til salgs, ingen GP Abarth SS.
Vet bare om en GP Abarth SS i Norge, enda :-)

Din ligner en Supersport??




RE: GP Abarth i Norge - nosern - 24-12-2011

[/quote]

Din ligner en Supersport??

[/quote]

Du har rett, det er en Supersport.
Jeg er litt forvirret av betegnelsene SS, Esseesse og Supersport. Siden du ser forskjellen vet du sikkert også forskjellen på disse betegnelsene.
Supersport betegnelsen har jeg bare sett for Grande Punto Abarth, ikke for 500 Abarth, stemmer dette?
Slik jeg har forstått det kan Grande Punto Abarth versjonen utvides med Assetto og Esseesse trimmingssettene, og Esseesse settet kan bare bygges ut fra Assetto settet. Esseesse forkortes med SS og Supersport forkortes også ofte med SS, men er ikke helt det samme?
Supersport versjonen er "kosmetiske" utvidelser av Esseesse settet, stemmer dette? Jeg har sett betegnelsen Kit Estetico uten at jeg har funnet noe mer informajon om dette. Med "kosmetiske" menes bl.a. Sabelt sport setene i skinn, skinnseter bak, noen røde striper/sømmer på ratt og dashbord, og Blue&Me Map systemet. Setene var utrolig gode å sitte i, så "kosmetiske" er kanskje ikke helt den riktige betegnelsen ..
Supersport versjonen er vel også bygget ved Abarthfabrikken, ikke hos godkjente lokale Abarth forhandlere?
Hamann Motorsport i Tyskland har i tillegg gjort mindre justering av understellet og eksosanlegg på min versjon, men jeg har fått med alle originaldelene.
Julehilsen



RE: GP Abarth i Norge - 124grandeabarth - 24-12-2011

Supersport er en færdig model fra Abarth, kendetegn er de røde Abarth striber på tag, kofanger, sabeltsæder,navigation & den grå farve.

Esseesse er et kit som tilkøbes en almindelig GPA, sådan er min bygget op, fordel er at ved ombytning har man hjul turbo osv til overs.

Esseesse kit er komplet motorkit med Asseto kit, esseesse kit kan kun købes komplet med Asseto kit.

Asseto kit er kun undervogn bremser og hjul, kan købes alene.

Jeg synes din Supersport har den rigtige kombination farver emblemer og hjul.

SS er forkortelse af esseesse eller supersport

Supersport glæder kun for GPA


RE: GP Abarth i Norge - nosern - 08-07-2012

Ser at det er produsert bare et begrenset antall av Punto EVO Abarth Supersport utgaven. Gjaldt det samme også for Grande Punto Abarth Supersport utgaven?


RE: GP Abarth i Norge - Cyberdog - 09-07-2012

Jeg tror det er en begrenset serie, men har ikke funnet det bekreftet noe sted.

C


RE: GP Abarth i Norge - nosern - 22-07-2012

Min oversikt av Grande Punto Abarth (GPA) og Punto Evo Abarth (PEA) så langt er:
- to hvite GPA'er,
- en hvit GPA SS,
- to hvite PEA'er,
- en sort PEA.
Ønsker flere GPA/PEA eiere på forumet!


RE: Abarth Punto (AGP og APE) i Norge - nosern - 12-08-2012

En oppdatert liste over Abarth Grande Punto (AGP) og Abarth Punto EVO (APE) i Norge:
1: AGP, 2008 modell, Hvit, Rogaland,
2: AGP, 2009 modell, Hvit, Rogaland,
3: AGP SS, 4/2010 modell, Grå, Telemark,
4: APE, 2010 modell, Hvit, Østfold,
5: APE, 2011 modell, Hvit, Nordland,
6: APE, ??, Sort, Hordaland.