phantoms Abarth 500

47 Replies, 27926 Views

Tenkte det var like greit å lage en tråd om bilen her for alle oppdateringer.

Bilen en en 2012 500 Abarth som ble hentet hos Autovia og kjørt til Stavanger.

Ved innkjøp var bilen lav og hadde endel vinyl på seg:

[Bilde: N3k7RNHOf8-XnET7KdE8QqAHuMqIX_4kW8Kq1UbL...50-h631-no]

Da vinyl ikke er helt min greie valgte jeg å få denne fjernet og bilen polert. Var litt usikker på hvordan dette ville se ut mtp fargeforskjell etter folien hadde vært på bilen i noen år, men resultatet ble svært bra:

[Bilde: pkorLiKE0wyRM6EWExFGHwyzpbhrbdFqSx7OfXGO...86-h631-no]


--
Foreløpige ting som er utført/på gang:

-Viste seg at ene bakdempers innfesting ikke var helt i forskriftsmessig stand og måtte byttes. Heldigvis medfulgte originale mer eller mindre ubrukte dempere, så Eibach Pro Kit fjærer ble bestilt og montert sammen med demperne.

Overgangen rent visuelt sett er nokså ekstrem da jeg føler bilen ble høy som ett hus i forhold til hvordan den var når jeg henta den, men bilen er da blitt veldig mye enklere å bruke som daily driver.

-Hadde litt tid til overs så valgte å plastidippe sommerfelgene sorte. Bilder kommer.

-Er ikke fornøyd med lyden i bilen så ny stereo installeres i neste uke. Ny headunit, høyttalere, forsterker og sub.

-GTT intake, nye baklykter, dekaler til å ha over emblemene og noen andre småting er på vei.
(Dette innlegget blei sist endra: 13-01-2018, 18:49 av phantom.)
Elsker Campovolo Grey Smile
Cyberdog

2011 Abarth 500 esseesse
2011 Abarth 695 Tributo Ferrari
2017 AMG GLA45
2009 Alfa Romeo GT 1,9 Q2
2009 Abarth 500
2010 Abarth 500C


Minner om mye tøffe T-skjorter i vår T-skjorteshop

Smile
Tøff bil! Hvor i Stavanger holder du til? Jeg bor på Hinna. Mulig det blir et minitreff en kveld om ikke så lenge.
Abarth 500 Esseesse, Sabelt, Monza, Koni FSD, Bonalume Short Shifter, ECU remap + TMC Tuning Box, DNA chassis oppgraderinger
(Dette innlegget blei sist endra: 17-03-2017, 17:55 av aBarTh.)
Flot Abarth
#1 Alfa Romeo Mito 155 TB software stage 1 180 hk 300 Nm
Takk for tilbakemeldinger!

Holder til på Byhaugen
Tøff Abarth! 
Hvordan syntes du overgangen fra Abarth Punto til Abarth 500 var?
Godt vi klarer å samle mange fra Stavangerområdet på forumet ..
Fra nosern
Abarth Grande Punto SS (Supersport) (AGP SS), 2010 model, Grigio Campovolo color, Sabelt seats and SuperSprint air intake and exhaust.
Takk!

Er såpass mange år mellom de to bilene så det er vanskelig å gjøre en god sammenligning.
Likte Puntoen, kvikk og rask, men både føltes og er nok en større bil enn 500. Hadde det vært noen AGPs tilgjengelig når jeg lette etter bil nylig så hadde det nok blitt vurdert, men pga produksjonsperioden er det jo umulig å finne noen som er nyere enn 2010.
(18-03-2017, 11:31 )phantom Skreiv: Takk!

Er såpass mange år mellom de to bilene så det er vanskelig å gjøre en god sammenligning.
Likte Puntoen, kvikk og rask, men både føltes og er nok en større bil enn 500. Hadde det vært noen AGPs tilgjengelig når jeg lette etter bil nylig så hadde det nok blitt vurdert, men pga produksjonsperioden er det jo umulig å finne noen som er nyere enn 2010.

Det stemmer at produksjonen av Grande Punto stoppet i 2010. Men Grande Punto'en fikk en facelift i november 2010 til Punto Evo, og med Abarth Punto Evo (APE). Enda en ny facelift i august 2012, navngitt kun som Punto, denne også i Abarth versjon som Abarth Punto Scorpione. Produksjonen av Abarth Punto Scorpione ble stoppet i årsskifte 13/14. Så du kan finne nyere Abarth Punto'er, men ikke etter 2013. Det er vel fire APE'er i Norge, men ingen Scorpione'er.
Skal du ha en ny Abarth Punto i dag, må du reise til India (Fiat India), men den Abarth'en er noe nedgradert.
Fra nosern
Abarth Grande Punto SS (Supersport) (AGP SS), 2010 model, Grigio Campovolo color, Sabelt seats and SuperSprint air intake and exhaust.
Ah, interessant info Smile

Tror jeg konkluderer med at både Punto og 500 er flotte biler som oppfyller veldig mye jeg ønsker i en bil Smile
Veldig bra at du er fornøyd med Abarth'ene.
Håper jeg kan få hilse på Abarth'en (og sjåfør) i løpet av sommeren Smile
Fra nosern
Abarth Grande Punto SS (Supersport) (AGP SS), 2010 model, Grigio Campovolo color, Sabelt seats and SuperSprint air intake and exhaust.
(Dette innlegget blei sist endra: 19-03-2017, 01:25 av nosern.)



Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)