Abarthisti Norge

Full utgave: Importere Ritmo Abarth
Du leser nå en ned strippet utgave av innholdet på sida. Les den fulle utgaven med full formatering.
Sider: 1 2
Hei

Jeg har lest meg opp endel på import, men det kommer ikke frem om hva jeg trenger av kvittering når jeg kommer til tollen for å betale momsen. Holder det med kjøpskontrakten eller kreves det bedre dokumentasjon på prisen enn det?

Jeg planlegger å kjøre bilen hjem så jeg må stoppe på Svinesund toll.

Mvh John
Er du i tvil bør du vel kontakte Toll og avgiftsdirektoratet, greit å ha alt på plass når du kommer til grensen Smile

Momsen skal betales av tollverdi (innkjøpspris + frakt kostnader + forsikringskostnader fram til norsk grense) så kvitteringer på disse utgiftene må du ha. Skal du kjøre selv burde det holde med kjøpskontrakt og forsikringskostnader.

På hjemmesiden til Toll og avgiftsdirektoratet (Tolldir.) angis følgende dokumenter:
- transitteringsdokumentet (kan utstedes på grensen hvis du ikke har det),
- faktura eller kjøpskontrakt som viser den faktiske kjøpesummen samt eventuell fraktfaktura og dokumentasjon på eventuelle andre utgifter som er påløpt kjøretøyet før passering norsk grense (f.eks. forsikring),
- originalt utenlandsk registreringsdokument eventuelt Samsvarssertifikat (COC).

På hjemmesiden til mobile24.no (mobile24.no guide) angis følgende dokumenter: Vognkort, kontrakt, COC-dokument(på tysk: EEC.) og eksportpapir(utførelsesdokument/ausfuhranmeldung).

Sjekk også om du kan få tilbake den utenlanske momsen, men dette er kanskje bare aktuelt hvis du kjøper fra en forhandler.

Gleder oss til å få en 130TC i gjengen. Lykke til!
Takk for god info Nosern!

Jeg har kjøpt den røde hos Stelvio i Danmark. Litt dyr, men jeg tror jeg blir mer fornøyd på lang sikt med en pålitelig og strøken bil.

Skal kjøre den hjem på Fredag Smile

Nå er jeg spent på om jeg må dra helt til Bergen for å få den TC registrert, ringer biltilsynet imorgen og bestiller tid til godkjenning så da får jeg vel svar på det..

Dette blir morro, gleder meg som en unge!!
Hvad fik du den for ?
80.000 som du sa. Prøvde meg på 70 og 75, men det var helt uaktuelt.
Gratulerer! Veldig kul bil. Og veldig Velkommen på treff med oss skorpionbitte.
Takk for det Cyberdog!

Klart jeg kommer på treff Smile

Er nok ikke fritt for at jeg legger ut noen bilder av bilen når jeg kommer hjem.. Nå skal jeg legge opp en tur som tar noen avstikkere utenom E18 så det blir litt innspirert kjøring på svingete veier Wink
Tillykke
Ikke mange av disse igjen , dessverre . Flott bil og kjør pent :-)
Etter en lang dag med 45mil bak rattet på Ritmoen har jeg blitt stukket mer alvorlig av Skorpionen enn før, herregud for en fantastisk bil! Den er så tight og godt skrudd sammen at den like godt kunne vært ny. Teknisk er den nær perfekt, det eneste jeg må få fikset før visning på biltilsynet er at den har discolys når man bremser og bruker blinklys og deretter bremser, enten er noen reléeer gåene ellers er det antakelig en jordingsfeil. Utseende er også veldig bra, men jeg skal nok sette av litt tid til å få den skikkelig polert pluss at den har to blemmer under bakvinduslisten og en stygg ripe i panseret.

Importen gikk knirkefritt og momsen ble betalt Smile

[Bilde: 10583955_10152620364837177_8658933715184...7b3c6f.jpg]

http://s1278.photobucket.com/user/john19...sort=3&o=0
Sider: 1 2